Διαθεματική Εργασία στη Γεωγραφία

 

 

 

 

 

Δημιουργία των σεισμών –Προστασία από τους σεισμούς

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τμήμα: Α2

 

Μαθητές:

 

Παγώνης Γιώργος

Σμίλκου Σταυρούλα

Τραϊανού Γαβριέλα

Χότζα Ντενίσα

 

Επιβλέποντες Καθηγητές:

 

Ντόζης Αλέξανδρος, φυσικός

Σαβρακίδου Ελισάβετ, φιλόλογος

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Γουμένισσα 2007 – 2008


Α. Η Εργασία μας

Α.1 Ανάθεση

 

Εργασία 2

 

Δημιουργία των σεισμών – Προστασία από τους σεισμούς

 

Το ενδιαφέρον της ομάδας θα περιστραφεί σε θέματα που αφορούν το σεισμό.

1. Συγκεντρώστε πληροφορίες για θέματα αντισεισμικής προστασίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ενότητες που μπορείτε χωρίσετε το κεφάλαιο αυτό:

α. Τήρηση αντισεισμικών προδιαγραφών στις κατασκευές (κτίρια, γέφυρες, δρόμοι, αγωγοί φυσικού αερίου κ.τ.λ.). Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες στο διαδίκτυο, να επικοινωνήσετε με αντίστοιχους φορείς, να πάρετε συνεντεύξεις από μηχανικούς, κ.ά.

β. Πώς πρέπει να είναι τοποθετημένα τα αντικείμενα στο σπίτι έτσι ώστε να μην προκληθούν τραυματισμοί σε περίπτωση σεισμού;

γ. Ποια είναι τα απαραίτητα εφόδια που πρέπει να έχουμε πάντα στο σπίτι για την περίπτωση του σεισμού.

δ. Τι πρέπει να κάνουμε την ώρα του σεισμού αν είμαστε στο σπίτι, στο σχολείο ή στο αυτοκίνητο;

ε. Τι πρέπει να κάνουμε αμέσως μετά το σεισμό.

στ. Κατάστρωση σχεδίου σε περίπτωση ενός σεισμού για το σπίτι ή το σχολείο.

Οι πληροφορίες αυτές να συζητηθούν με τους υπόλοιπους συμμαθητές. Να δημιουργηθεί μια εφημερίδα τοίχου και να αναρτηθεί στο σχολείο στα πλαίσια της άσκησης σε περίπτωση σεισμού.

Τα μέλη της ομάδας κατόπιν θα συντάξουν ένα φυλλάδιο με οδηγίες για την περίπτωση ενός σεισμού που θα μοιραστεί σε όλους τους μαθητές του σχολείου.

2. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι μεγαλύτεροι σεισμοί που έγιναν το 2003 (πηγή: Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών). Βρείτε έναν χάρτη της Ελλάδας που να μπορείτε να εντοπίζετε το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος. Τοποθετήστε με ένα χρωματιστό μαρκαδόρο το επίκεντρο των σεισμών πάνω στο χάρτη σύμφωνα με το γεωγραφικό μήκος και πλάτος που δίνεται.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαρκαδόρους διαφόρων χρωμάτων ανάλογα με το μέγεθος του σεισμού. Συγκεντρώστε πληροφορίες για τη σύγκλιση της Αφρικανικής λιθοσφαιρικής πλάκας και της τεκτονικής πλάκας του Αιγαίου. Κατόπιν σχολιάστε την κατανομή των σεισμών σε σχέση με αυτά που μάθατε για τη σύγκλιση της Αφρικανικής λιθοσφαιρικής πλάκας και της τεκτονικής πλάκας του Αιγαίου, το νησιωτικό τόξο, το ηφαιστειακό τόξο και τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται οι σεισμοί. Καλό θα ήταν να συγκεντρωθούν και πληροφορίες για το «ρήγμα της Ανατολίας» που επηρεάζει τη σεισμικότητα της περιοχής του βόρειου Αιγαίου.

3. Να παρουσιάσετε κατάλληλα την εργασία σε ένα χαρτόνι διαστάσεων 1mΧ70cm (περίπου)

 

Η ομάδα θα γράψει μία εργασία με τις εξής ενότητες:

Α. Η εργασία μας

Στην ενότητα αυτή θα περιγραφεί πλήρως, σε μορφή έκθεσης, όλη η εργασία που έγινε από τα μέλη της ομάδας, πώς ολοκληρώθηκε κάθε βήμα της, τι βοηθήματα χρησιμοποιήθηκαν, τι πηγές αναζητήθηκαν, ποιοι άνθρωποι βοήθησαν και πώς κ.τ.λ.

Β. Οι δυσκολίες

Στην ενότητα αυτή θα περιγραφεί ποια κομμάτια της εργασίας δυσκόλεψαν ιδιαίτερα την ομάδα και γιατί. Επίσης σ’ αυτήν την ενότητα θα περιγραφούν τα σημεία που δεν έγινε κατορθωτό να ολοκληρωθούν και οι λόγοι της μη ολοκλήρωσής τους.

Γ. Επιπλέον εργασίες

Στην ενότητα αυτή θα περιγραφούν επιπλέον τμήματα της εργασίας που πρόσθεσαν τα μέλη της ομάδας, χωρίς να ζητηθούν, αλλά που η ομάδα τα βρήκε ενδιαφέροντα.

Δ. Προτάσεις για το καλύτερο

Στην ενότητα αυτή θα περιγραφούν οι προτάσεις της ομάδας για καλυτέρευση της εργασίας.

 

 


Α.1 Η δουλειά μας

 

Α.2.1 Πώς εργαστήκαμε…

 

Από την ημέρα που μας δόθηκε αυτή η εργασία, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί και μοιράσαμε τα ερωτήματα που θα έπρεπε να βρει ο καθένας. Δουλέψαμε όλοι πολύ σκληρά (εκτός από το Ραφαήλ που του δώσαμε να βρει κάτι αλλά τελικά δεν το βρήκε) για να ολοκληρώσουμε με σωστό τρόπο την εργασία.

Συγκεντρώσαμε όλες τις πληροφορίες σχετικά με τα ερωτήματα. Για την τήρηση αντισεισμικών προδιαγραφών στις κατασκευές, δεν βρήκαμε τίποτα ούτε στο Internet ούτε στην εγκυκλοπαίδεια αλλά και ο Γιώργος που του είπαμε να ρωτήσει ένα μηχανικό δεν το έκανε. Πώς πρέπει να είναι τοποθετημένα τα αντικείμενα στο σπίτι ώστε να μην προκληθούν τραυματισμοί σε περίπτωση σεισμού; Ένα εύκολο αλλά χρονοβόρο ερώτημα. Αυτό το βρήκαμε με τη βοήθεια του σχολικού βιβλίου μας και μιας ιστοσελίδας στο Internet. Το ίδιο ακριβώς πράγμα κάναμε και  για το ερώτημα ποια είναι τα απαραίτητα εφόδια σε περίπτωση σεισμού. Τι πρέπει να κάνουμε την ώρα του σεισμού και μετά το σεισμό αν είμαστε στο σπίτι, στο σχολείο ή στο αυτοκίνητο; Εδώ χρησιμοποιήσαμε τις γνώσεις που είχαμε από το σχολείο και για να σιγουρευτούμε αν είναι σωστές, ψάξαμε και στην εγκυκλοπαίδεια. Για την κατάστρωση σχεδίου σε περίπτωση ενός σεισμού στο σχολείο πήγαμε και ρωτήσαμε τον διευθυντή του σχολείου μας και μας έδωσε όλες τις πληροφορίες, μένοντας όλοι ικανοποιημένοι. Όλα αυτά τα βάλαμε σε μια εφημερίδα που δημιουργήσαμε και κάποια από τα πιο σημαντικά τα γράψαμε σε ένα φυλλάδιο, το οποίο θα μοιραστεί σε όλους τους μαθητές

Την επόμενη φορά που συναντηθήκαμε κάναμε το 2ο μέρος. Πήραμε ένα χάρτη της Ελλάδας και σημειώσαμε πάνω σε αυτό τα σημεία στα οποία έγιναν οι μεγαλύτεροι σεισμοί. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το ρήγμα της Ανατολίας και τη σύγκρουση της Αφρικανικής λιθοσφαιρικής πλάκας και της τεκτονικής πλάκας του Αιγαίου και τελειώσαμε και με αυτό το μέρος!!!

Τέλος, όλες τις πληροφορίες, τις κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι το οποίο θα προοριζόταν για την παρουσίαση της εργασίας μας στο σχολείο. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε και λίγη φαντασία για να κάνουμε την εργασία μας πιο διασκεδαστική και, όχι βαρετή…

 

 

 

 

Α.2.2 Οι λιθοσφαιρικές πλάκες

 

Η Γη μας αποτελείται από διάφορα διαδοχικά στρώματα τα ελαφρύτερα από τα οποία βρίσκονται στην επιφάνεια και τα πυκνότερα στο κέντρο, το εξωτερικό στρώμα, ο φλοιός και τα δύο επόμενα, ο μανδύας και ο πυρήνας. Το ανώτερο στερεό μέρος του μανδύα μαζί με το φλοιό, αποτελούν τη λιθόσφαιρα της γης.

Η λιθόσφαιρα δεν είναι ούτε ενιαία ούτε σταθερή. Είναι κομματιασμένη σε μεγάλα δύσκαμπτα τμήματα. Τα οποία οι γεωλόγοι ονομάζουν λιθοσφαιρικές πλάκες. Αυτές είναι: ΒΟΡΕΙΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΠΛΑΚΑ ΧΟΥΑΝ ΝΤΕ ΦΟΥΚΑ, ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΠΛΑΚΑ ΡΙΒΙΕΡΑ, ΠΛΑΚΑ ΚΟΚΟΣ, ΠΛΑΚΑ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ, ΝΑΖΚΑ ΠΛΑΚΑ, ΝΟΤΙΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΠΛΑΚΑ ΣΚΩΤΙΑΣ, ΑΝΤΑΡΚΤΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΑΡΑΒΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΕΥΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΠΛΑΚΑ, ΙΝΔΟΑΥΣΤΡΑΛΙΑΝΗ ΠΛΑΚΑ ΚΑΙ ΠΛΑΚΑ ΦΙΛΙΠΠΙΝΩΝ.

Οι πλάκες αυτές κινούνται  επειδή, όπως πιστεύουν οι επιστήμονες, γλιστρούν πάνω σε ένα τηγμένο (λιωμένο) τμήμα του μανδύα που λέγεται ασθενόσφαιρα.

Η κίνηση των πλακών είναι τόσο αργή – περίπου 1-2 εκατοστά το χρόνο – που δεν γίνεται αντιληπτή, αλλά έχει πολύ σημαντικές συνέπειες στη διαμόρφωση του ανάγλυφου της Γης. Δηλαδή:

·         Όταν δύο πλάκες πλησιάζουν μεταξύ τους, η μία βυθίζεται κάτω από την άλλη, λιώνει σε μεγάλο βάθος και μετατρέπεται σε μάγμα. Το υλικό αυτό, που είναι διάπυρο, ανεβαίνει προς τα επάνω και βγαίνει από τα ηφαίστεια με τη μορφή της λάβας. Με αυτόν τον τρόπο κομμάτια του φλοιού χάνονται.

·         Όταν δύο πλάκες απομακρύνονται η μία από την άλλη, το μάγμα ανεβαίνει στο χάσμα που δημιουργείται ανάμεσά τους, στερεοποιείται και μετατρέπεται σε στερεό φλοιό στον πυθμένα των ωκεανών. Με αυτόν τον τρόπο κομμάτια του φλοιού δημιουργούνται.

Είναι φανερό ότι οι κινήσεις τόσο μεγάλων τμημάτων του φλοιού προκαλούν και μεγάλες αναστατώσεις στην περιφέρεια των λιθοσφαιρικών πλακών. Γι’ αυτό οι περιοχές που βρίσκονται στα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών είναι ασταθείς  και συνήθως υποφέρουν από σεισμούς ή έχουν ηφαίστεια και θερμές πηγές. Αντίθετα, οι περιοχές που βρίσκονται στο κέντρο των λιθοσφαιρικών πλακών είναι σταθερές.

 

Α.2.3 Το βόρειο Αιγαίο επηρεάζεται από το ρήγμα της Ανατολίας

 

Η Ελλάδα είναι μια από τις πιο σεισμογενείς περιοχές του πλανήτη. Κατέχει την πρώτη θέση, από άποψη σεισμικότητας, στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο μετά την Ιαπωνία, τις Νέες Εβρίδες, το Περού, τα νησιά του Σολομώντος και τη Χιλή. Οι τεκτονικοί σεισμοί που γίνονται στη χώρα μας είναι επιφανειακοί και ενδιάμεσου βάθους. Τα περισσότερα επίκεντρα των επιφανειακών σεισμών διατάσσονται κατά μήκος μιας τοξοειδούς ζώνης που περιλαμβάνει τη Δ. Αλβανία, το Ιόνιο πέλαγος, την Κρήτη, την Κάρπαθο, τη Ρόδο και τη ΝΔ. Τουρκία. Η σεισμική αυτή δραστηριότητα σχετίζεται άμεσα με τη σύγκλιση της ευρασιατικής πλάκας με την αφρικανική πλάκα και την καταβύθιση της τελευταίας. Αυξημένη σεισμική δραστηριότητα παρατηρείται και στην  περιοχή του Β. Αιγαίου. Αυτή σχετίζεται με την τάφρο του Β. Αιγαίου καθώς και με την περιοχή της ΒΔ. Ανατολίας που σχετίζεται με το δεξιόστροφο ρήγμα της Ανατολίας. Στην ηπειρωτική Ελλάδα τα επίκεντρα των σεισμών συγκεντρώνονται κατά μήκος τεκτονικών βυθισμάτων (π.χ. Κορινθιακός κόλπος). Τα επίκεντρα των σεισμών ενδιάμεσου βάθους που γίνονται στην περιοχή του κεντρικού και νότιου Αιγαίου, διατάσσονται σε μία τοξοειδή ζώνη παράλληλη με το ελληνικό τόξο.

 

Α.2.4 Το ρήγμα της Ανατολίας

 

Η λιθοσφαιρική πλάκα της Ανατολίας, η οποία περιλαμβάνει το γνωστό ρήγμα της Ανατολίας, το οποίο έχει δύο κύρια τμήματα, το Βόρειο και το Νότιο τμήμα και που έδωσε το μεγάλο σεισμό στις 17 Αυγούστου 1999, κινείται με γρήγορο ρυθμό με δυτική κατεύθυνση επηρεάζοντας τον Ανατολικό Ελληνικό χώρο, ιδίως το Αιγαίο πέλαγος.

Η πλάκα της Αδριατικής κινείται με φορά από αριστερά προς τα δεξιά και επηρεάζει τη Δυτική Ελλάδα. Η  Αφρικανική πλάκα κινείται προς τα βόρεια και επηρεάζει τη Νότια Ελλάδα. Εμείς, σαν γεωγραφικός χώρος βρισκόμαστε στην ένωση της Ευρωπαϊκής και Αφρικανικής πλάκας. Αυτή είναι ουσιαστικά η αιτία της εμφάνισης των ηφαιστείων και της πληθώρας των καταστροφικών σεισμικών δονήσεων.

Η τεκτονική πλάκα της χώρας περιλαμβάνει κάποιες θαλάσσιες λεκάνες που έχουν βάθος μέχρι 5 χλμ. (ελληνική τάφρος) και βρίσκεται στην πορεία ενός τόξου που ξεκινά από τις Άλπεις, περνά από τα ελληνικά βουνά, το Ιόνιο πέλαγος, την Κρήτη και τη Ρόδο και φτάνει στις Ταυρίδες, όρη που ανήκουν στην περιοχή της νότιας Τουρκίας που συνορεύει με την ανατολική Μεσόγειο θάλασσα.

 Παράλληλα, έχουμε το ηφαιστειακό τμήμα της Ελλάδας που απαρτίζεται από διάφορα ενεργά ηφαίστεια. Το τμήμα που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον από τεκτονικής άποψης, είναι αυτό στο βόρειο Αιγαίο, το οποίο έχει βάθος περίπου 1500 μ. και η τάφρος που φτάνει μέχρι τη θάλασσα του Μαρμαρά. Οι περισσότεροι σεισμοί γίνονται εκεί που οι πλάκες της γης ενώνονται, όπου υπάρχουν ρήγματα μικρά και μεγάλα και στις ηφαιστειογενής περιφέρειες.

Εμείς, έχουμε από όλα αυτά τα δεδομένα. Έτσι, η σεισμικότητα είναι αυξημένη στην Ελλάδα και οι κάτοικοι αυτής της χώρας, έμαθαν να ζουν από τα πολύ παλιά χρόνια με τους σεισμούς.

 

Α.2.5 Ελληνική τάφρος / Ελληνικό νησιωτικό & ηφαιστειακό τόξο

 

Ο ελληνικός χώρος βρίσκεται στο όριο επαφής και σύγκλισης της Αφρικανικής και της Ευρασιατικής λιθοσφαιρικής πλάκας. Για το λόγο αυτό, η ενεργός τεκτονική στο χώρο αυτό είναι έντονη, όπως εξάλλου δείχνει η μεγάλη σεισμικότητα, η παραμόρφωση των διαφόρων γεωλογικών ζωνών και τα ηφαιστειακά φαινόμενα που παρατηρούνται στην περιοχή.

Τα πιο εντυπωσιακά γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά τεκτονικής προέλευσης του χώρου αυτού είναι η «ελληνική τάφρος» το «ελληνικό τόξο» και η «λεκάνη του βορείου Αιγαίου».

Η ελληνική τάφρος αποτελείται από μια σειρά θαλάσσιων λεκανών που έχουν βάθη μέχρι 5 χλμ. Αυτή είναι παράλληλη προς το ελληνικό τόξο και περιλαμβάνει μικρότερες γραμμικές τάφρους, όπως είναι οι τάφροι του Πλινίου και του Στράβωνα νοτιοανατολικά της Κρήτης και η τάφρος του Ιονίου πελάγους.

Το ελληνικό τόξο αποτελείται από το εξωτερικό ιζηματογενές τόξο, το οποίο συνδέει τις Δειναρικές Άλπεις με τις Τουρκικές Ταυρίδες διαμέσου των Ελληνίδων οροσειρών, των Ιονίων νήσων, της Κρήτης και της Ρόδου, και από το εσωτερικό ηφαιστειακό τόξο, το οποίο είναι παράλληλο προς το ιζηματογενές τόξο και βρίσκεται σε μια μέση απόσταση 120 χλμ. απ’ αυτό.

Το ηφαιστειακό τόξο αποτελείται από διάφορα ηφαίστεια νησιά, ανδεσιτικά ενεργά ηφαίστεια (Μέθανα, Σαντορίνη, Νίσυρος) και θειονίες. Μεταξύ του ιζηματογενούς και του ηφαιστειακού τόξου βρίσκεται η λεκάνη του Κρητικού πελάγους (λεκάνη νοτίου Αιγαίου), της οποίας τα βάθος φτάνει τα 2000 μ. περίπου.

 

 

 

 


ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΕΤΣΙ… ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ…

ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

1.Ο καθηγητής  δίνει την εντολή να μπείτε κάτω από τα θρανία.

2.Εσείς εκτελείτε πιστά τις εντολές του καθηγητή χωρίς πανικό.

3.Όσοι μαθητές δεν είναι στην τάξη την ώρα του σεισμού, αλλά μέσα στο κτίριο, στέκονται κοντά στις κεντρικές κολώνες του ή κάτω από τις κάσες των εσωτερικών πορτών ή κάτω από τραπέζια.

4.Δεν στέκεται κανείς κοντά σε παράθυρα και τζαμαρίες.

5.Δεν στέκεται κανείς δίπλα σε ψηλά έπιπλα ή αντικείμενα.

6.Όσοι μαθητές βρίσκονται εκτός του σχολείου την ώρα του σεισμού, δεν μπαίνουν μέσα, δεν στέκονται κάτω από ηλεκτροφόρα σύρματα και κολώνες, ούτε τρέχουν άσκοπα.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ

1.Βγαίνετε από τις αίθουσες χωρίς πανικό,γρήγορα, καλύπτοντας με τη σχολική τσάντα το κεφάλι σας, εκτελώντας πιστά τις εντολές των καθηγητών.

2.Αποφεύγετε το στρίμωγμα στις εξόδους και στα στενά περάσματα.

3.Δεν στέκεται κανείς κοντά σε χαλάσματα γιατί υπάρχει κίνδυνος ανακατανομής των ερειπίων ή φόβος ηλεκτροπληξιών.   

4.Κατευθύνεσται όλοι προς το χώρο καταφυγής, το προαύλιο.

5.Δεν ξαναμπαίνετε στο κτίριο, λόγω φόβου μετασεισμού.

 

 

 ΣΠΙΤΙ

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΩΡΑ

1.Συζητήστε με την οικογένειά σας και καταστρώστε σχέδιο έκτακτης ανάγκης.

2.Ενημερωθείτε για τα απλά μέτρα αντισεισμικής προστασίας στο σπίτι και εφαρμόστε τα.

Τέτοια μέτρα είναι:

Ø      Να μη βρίσκονται κορνίζες πάνω από κρεβάτια.

Ø      Να στερεώσουμε καλά τα βαριά αντικείμενα.

Ø      Τα έπιπλα να εφάπτονται με τον τοίχο.

Ø      Να μην υπάρχουν εκτεθειμένα καλώδια.

 

Ø      Το κρεβάτι να μην είναι δίπλα σε παράθυρο διό τι μπορεί να σπάσει το τζάμι και να κοπούμε.

Ø      Μακριά από αιχμηρά αντικείμενα.

3.Προμηθευτείτε τα άμεσα απαραίτητα.

Αυτά είναι:

Ø      Φακός

Ø      Κουτί πρώτων βοηθειών

Ø      Φορητό ραδιοφωνάκι

Ø      Πυροσβεστήρα

Ø      Σφυρίχτρα

4.Μάθετε για την προστασία από σεισμό.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

Μείνετε ψύχραιμοι.

Αν είστε μέσα στο σπίτι

1.Μην τρέχετε προς την έξοδο.

2.Καλυφθείται αμέσως κάτω από ένα γερό τραπέζι ή άλλο έπιπλο.

3.Απομακρυνθείται από επικίνδυνα σημεία όπως τζαμαρίες και βαριά έπιπλα.

4.Μη βγαίνετε στα μπαλκόνια.

Αν βρεθείτε έξω από το σπίτι

1.Μείνετε έξω. Μην μπαίνετε μέσα.

2.Απομακρυνθείτε από κτίρια, μαντρότοιχους, ηλεκτροφόρα καλώδια.

3.Καταφύγετε σε ανοιχτό ασφαλή χώρο όπως: πλατεία ή πάρκο.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

1.Κλείστε τους γενικούς διακόπτες.

2.Πάρτε μαζί σας τα άμεσα απαραίτητα.

3.Βγείτε προσεχτικά έξω από το κτίριο.

4.Καταφύγετε σε ανοιχτό ασφαλή χώρο.      

 

 

 

 


Β. Οι δυσκολίες

 

Μόλις πήραμε την εργασία στα χέρια μας, μας φάνηκε πολύ εύκολη, όμως στην πράξη εμφανίστηκαν και κάποιες δυσκολίες. Οι δυσκολίες αυτές δεν ήταν πολλές. Ήταν κάποιες συγκεκριμένες, που μας ακολουθούσαν σε όλη τη διάρκεια της εργασίας. Μία από αυτές, ήταν ότι όλοι ήμασταν από άλλο μέρος και έπρεπε να μετακινηθούμε, ενώ κάποιοι δεν μπορούσαν. Επιπλέον, μία δεύτερη δυσκολία ήταν ότι κανένας στην ομάδα μας δεν είχε Internet ή κάποια καινούργια εγκυκλοπαίδεια και έτσι έπρεπε να πηγαίνουμε αλλού και να βρίσκουμε τις πληροφορίες μας. Αυτό μας κόστισε πολύ ακριβά… Παρ’ όλα αυτά όμως καταφέραμε και ολοκληρώσαμε σχεδόν όλα τα σημεία της εργασίας με πολύ κόπο και χρόνο, άσχετα που δεν συμμετείχαμε όλοι…!!!

 

 

Γ. Επιπλέον εργασίες

 

Στην εργασία μας προσθέσαμε και άλλες πληροφορίες, όχι τόσο σημαντικές, αλλά τις βάλαμε επειδή τις βρήκαμε πολύ ενδιαφέρουσες. Βρήκαμε και σημειώσαμε στο χάρτη τους σεισμούς που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια, 2006-07, ενώ η εργασία μας έλεγε μόνο για το 2003. Επίσης, βρήκαμε περισσότερες πληροφορίες για τη σύγκρουση των λιθοσφαιρικών πλακών, ποιες είναι οι λιθοσφαιρικές πλάκες και που βρίσκονται. Τέλος συγκεντρώσαμε πληροφορίες για την ελληνική τάφρο, το ελληνικό τόξο και το ηφαιστειακό τόξο.

 

 

Δ. Προτάσεις για το καλύτερο

 

Επιτέλους τελειώσαμε την εργασία μας, αλλά δεν μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι με την επίδοσή μας. Θα μπορούσαμε να είχαμε βρει περισσότερες πληροφορίες με βάση αυτά που μας ζητούσε (και για την τήρηση αντισεισμικών στις κατασκευές) και να την οργανώναμε καλύτερα ώστε να ήταν πιο ωραία και ενδιαφέρουσα… Όμως φτάνει που συμμετείχαμε και μάθαμε να συνεργαζόμαστε. Εξ’ άλλου, δεν έχει σημασία η επίδοση αλλά η συμμετοχή σε κοινά θέματα!!!!